کاربران توجه کنند، شما در حال تخلیه اطلاعات هستید

نوشته شده توسط : عمار سید علی

در جدیدترین آزمایشات و تستها روی 400 برنامه محبوب اندروید و آی فون نتایج نشانگر آن است که بیشتر نرم افزارها و بازی‌های رایگان اطلاعات شخصی کاربر را جمع و به سازنده ارسال می‌کنند

به گزارش خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران؛ تمام نرم‌افزارهایی که بر روی دستگاهتان نصب می‌کنید، شاید رایگان و یا بسیار ارزان باشند، اما در پشت پرده آنها باید هزینه‌های گزافی را پرداخت کنید.
اکثر نرم‌افزارهایی android و ios اجازه دسترسی به اطلاعات شخصی شما نظیر: موقعیت جغرافیایی،‌ ایمیل‌ها و دفتر تلفن و اطلاعات تقویم را با رضایت خود شما در هنگام نصب دارند.
بنا بر این گزارش در این تست از بین دو میلیون برنامه از ios و android تنها 400 عدد از آنها مورد بررسی قرار گرفتند که براساس میزان دانلود آنها در appstore و google play بوده است.
نتایج به دست آمده از گزارش به شرح زیر است:
-82 درصد از بهترین برنامه‌های رایگان و 49 درصد از برنامه‌های پولی اندروید از موقعیت جغرافیایی شما اطلاع دارند، این آمار در ios و 50 درصد و 24 درصد است برای مثال برنامه ساده روشن کردن فلاش گوشی این اجازه را دارد.
-30 درصد برنامه‌های رایگان و 14 درصد برنامه‌های پولی اندروید و 26 درصد رایگان و 8 درصد برنامه‌های پولی آی فون نیز دسترسی به دفتر تلفن شما را دارند.
-88 درصد از برنامه‌های رایگان اندرویدی و 57 درصد از برنامه‌های رایگان اپل از کدهای ساخت گوشی شما استفاده کننده این آمار در برنامه‌های غیر رایگان به 65 در مقابل 28 درصد می‌باشد.
همچنین برای اطمینان از سازنده برنامه‌ و دزدیده نشدن اطلاعات خود بهتر است از نرم‌افزارهای تایید شده شرکتهای معروف استفاده کنید.
 



:: موضوعات مرتبط: جنگ نرم , ,
:: برچسب‌ها: بازی های آیفون , بازی های اندروید , دسترسی به اطلاعات شخصی ,
:: بازدید از این مطلب : 1228
|
امتیاز مطلب : 134
|
تعداد امتیازدهندگان : 44
|
مجموع امتیاز : 44
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

[Comment_Gavator]
مجید در تاریخ : 1393/5/26/7 - - گفته است :
[Comment_Content]


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تمام حقوق اين وب سايت و مطالب آن متعلق به ☫معبر سـایـبـری انـدیـشـه☫ مي باشد